fbpx
Image
Image

Europeesche verdwijnt als merk voor het intermediair

Europeesche en ASR worden één verzekeraar. Dat schrijft ASR in een brief aan haar zakelijke relaties. Europeesche wordt volledig operationeel geïntegreerd in ASR, vanaf 2019 wordt de portefeuille helemaal omgezet. Volgens ASR levert de integratie gemak en snelheid op voor het intermediair en zijn er voor consumenten meer mogelijkheden om pakketvoordeel te behalen.

Europeesche verdwijnt als merk voor het intermediair
Voor het intermediair verdwijnt de merknaam Europeesche. ASR gaat wel verder met het merk, maar alleen in de directe distributie en via de reiskanalen. Verzekeringen van adviseurs die bemiddelen in Europeesche zullen volgend jaar verdergaan onder de merknaam ASR.

Volgens de maatschappij zullen sommige verzekeringen wijzigingen ondergaan in de transitie, als onderdeel van de volledige productstrategie. ASR gaat in de komende periode adviseurs concreet op de hoogte stellen over alle veranderingen en de gevolgen. Europeesche bestaat als merk sinds 1920 en werd destijds opgericht in samenwerking met de Nederlandse Spoorwegen

AOV verzekeringen Adviseren gaat het beste met passie, Arnoud Wennekus "goh echt waar ??"

  Neurensics, een onderzoeksbureau voor neuromarketing, bekeek voor ASR de effecten op het brein van het verkopen van een verzekering met een verkoopgesprek en pitches. Alexander van Loon van ASR en pitchexpert Nathalie Mangelaars lichten de uitkomsten toe. Daarnaast vertellen ze hoe een adviseur de uitkomsten in de praktijk kan toepassen.

“We vinden het interessant te zien hoe je een verzekering effectiever kan verkopen en dat is ook belangrijk voor onze adviseurs”, vertelt Alexander van Loon, adjunct directeur marketing inkomen & zorg van a.s.r. “Daarom lieten we Neurensics met hersenscans onderzoek doen naar de effecten op proefpersonen van een verkoopgesprek en drie pitches. Uitgangspunt was het verkopen van een arbeidsongeschiktheidsverzekering van De Amersfoortse.”

Een pitch, of volledig ‘elevator pitch’, is een korte en krachtige boodschap van ongeveer een minuut. Binnen deze tijd moet je je boodschap zo duidelijk vertellen dat de ander geïnteresseerd raakt. Je verhaal moet oprecht zijn. Het mag best commercieel zijn, zolang de feiten maar kloppen. a.s.r. werkt al langere tijd samen met pitchdeskundige Nathalie Mangelaars van de Pitch Academy. Haar missie is om Nederlanders (beter) te

leren pitchen. Ze is daarom ook nauw betrokken bij het onderzoek. “Het gaat erom hoe je een klant motiveert om echt te luisteren naar een verhaal. De aandachtsspanne van mensen wordt steeds korter. Dat maakt de eerste indruk steeds belangrijker. Anders schakelt men zo weer door naar de volgende tekst of het volgende filmpje. Bij de juiste pitch zijn mensen bereid om daarna de tijd te nemen om te luisteren. Een pitch is dan ook geen monoloog, maar de start van een dialoog”, benadrukt Mangelaars.

Hersenscan
Het onderzoek van Neurensics richtte zich op de vraag of een pitch beter werkt dan een lang inhoudelijk verkoopgesprek. Daarnaast vergeleken de onderzoekers pitches gekoppeld aan feiten, angst en passie. Uitgangspunt waren dertien neurale netwerken die emotie weergeven (‘emoties’). “Het was een uniek onderzoek, omdat dit nog niet was onderzocht. We keken letterlijk in het hoofd van de klant met een MRI-scan”, licht Van Loon toe. “Bij iedere prikkel slaat een emotie in meer of mindere mate aan. De dertig proefpersonen bekeken vier filmpjes met steeds dezelfde adviseur van De Amersfoortse die een verkoopgesprek voerde en pitchte op feiten, angst en passie. Tegelijk scande Neurensics hun hersenen.”

Triodos Bank voorziet broodfondsen van nieuw type rekening


Triodos Bank heeft een maatwerkrekening ontwikkeld voor broodfondsen. De bank is momenteel de enige partij die een dergelijke voorziening aanbiedt. Broodfondsen konden al langer terecht bij Triodos, maar kregen dan toegang tot een rekening die niet speciaal was ingericht voor het broodfonds en veel handmatig werk met zich mee bracht voor de bank. Nederland telt momenteel 425 broodfondsen met bij elkaar zo’n 17.500 leden.

Triodos Bank voorziet broodfondsen van nieuw type rekening
In een broodfonds zetten twintig tot vijftig zelfstandigen geld opzij op een eigen rekening. Daarmee bouwen ze een buffer op om een zieke deelnemer in het fonds maximaal twee jaar met schenkingen te kunnen ondersteunen. De buffer blijft eigendom van degene die inlegt, maar het is niet de bedoeling dat je er je lunch mee afrekent op het terras. Bankpassen werden dus wel geautomatiseerd opgestuurd, maar niet met het doel hem te gebruiken.

“Die wereldpas wordt nu niet meer verstuurd”, zegt Marije Anten van Triodos. “Als iemand klant wordt via een broodfonds, regelen we dat nu ook helemaal papierloos.”

Arbeidsongeschikt
Volgens het CBS telt Nederland ongeveer 1,5 miljoen zelfstandigen. Iets meer dan een procent  is daarvan aangesloten bij een broodfonds. Het percentage zzp’ers met een arbeidsongeschiktheidsverzekering bedraagt ongeveer 38 procent. Uit recent onderzoek van ZZP Barometer blijkt dat een kwart van de zelfstandigen wel overweegt om dit jaar nog een aov te sluiten.

Deze website is  SSL beveiligd 

©2025 Dreamview | Designed, Developed & Hosted by DreamView ICT & Internet Services

Hallo ondernemer! Vraag over AOV verzekering voor zelfstandig Professionals? Wilt u teruggbeld?

WhatsApp Chat & Terugbel Service
Close and go back to page