‘Klant met letselschade heeft geen baat bij werken met één medisch adviseur’
Consumenten met letselschade schieten niets op met de nieuwe aanbeveling van de Letselschaderaad om voortaan te werken met één onafhankelijke adviseur voor beide partijen. Dit stelt Steffy Roos du Maine van letselschadebureau JBL & G in reactie op de aanbeveling. Volgens haar leidt het tot een onvrijwillige aantasting van de privacy van letselschadeslachtoffers en een verdere vertraging van de schadeafwikkeling.
‘Klant met letselschade heeft geen baat bij werken met één medisch adviseur’
Letselschaderegelaars kunnen vanaf deze week aan de slag met een nieuwe aanbeveling van de Letselschade Raad: Werken met 1 medisch adviseur. Volgens eigenaar Steffy Roos du Maine van letselschadebureau JBL&G in Amsterdam is de aanbeveling echter ?een ramp voor slachtoffers...
Letselschaderegelaars kunnen vanaf deze week aan de slag met een nieuwe aanbeveling van de Letselschade Raad: Werken met 1 medisch adviseur. Op basis van eerder gehouden pilots blijkt volgens de Letselschaderaad dat bij het werken met één medisch adviseur ‘de doorlooptijd van het medisch traject wordt verkort, de klanttevredenheid gemiddeld op hetzelfde niveau blijft en de dossierkosten beperkt kunnen worden’.
Ramp voor slachtoffers
Volgens Steffy Roos du Maine (foto) van het Amsterdamse letselschadebureau JBL & G pakt de aanbeveling echter uit als een ramp voor slachtoffers en hun behandelaars. “Deze hele werkwijze is juist nog weer eens extra belastend. In de discussie over letselschadeslachtoffers neigt het steeds meer naar kostenbesparing en efficiëntie, maar laten we niet vergeten dat we het hier over mensen hebben die met letsel kampen dat hen door een ander is aangedaan. Je zit in een rolstoel of moet je met krukken behelpen, omdat een automobilist even op zijn mobieltje keek. Als letselschadeslachtoffer word je dan óók nog opeens opgescheept met een jarenlang traject van verzekeraars die je voor geen cent geloven en in veel gevallen traineren.”