fbpx
Image
Image

Intermediair waardeert Movir weer beter

Intermediair waardeert Movir weer beter

MOVIR AOV Beroeps aov zzp

Klanten waarderen Movir in 2011 met een 7,88. Vorig jaar was dit een 7,82 en in 2009 een 7,72. Dit blijkt uit het klanttevredenheidsonderzoek dat jaarlijks wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau KIEN.

De adviseurs beoordeelden Movir AOV op verschillende punten, waaronder kennisniveau binnendienst, kwaliteit intermediaire ondersteuning en snelheid administratief proces. Movir scoort op zeven van de elf onderdelen beter dan vorig jaar. De top drie van bestscorende onderdelen was hetzelfde als in 2010; kwaliteit van het product (8,25), nakomen van afspraken (8,16) en kwaliteit en foutloosheid offertes en polissen (8,24). Grootste stijgers in 2011 zijn Kwaliteit en foutloosheid offertes en polissen (+0,22), premiestelling voor de consument (+0,17) en kennisniveau binnendienst (+0,16). Alleen het oordeel over de extranetomgeving daalt significant ten opzichte van vorig jaar. Nog dit jaar lanceert Movir haar vernieuwde extranet.

AOV keuring veelal overbodig bij Reaal

AOV keuring veelal overbodig bij Reaal
reaal logo aov zzp

Geen standaardkeuringen meer voor aov's bij Reaal

Reaal is bij individuele arbeidsongeschiktheidsverzekeringen overgegaan op 100% tele-acceptatie (telefonische beoordeling waarbij de klant meteen duidelijkheid krijgt over zijn aanvraag). Keuringen worden alleen nog uitgevoerd als het tele-acceptatiegesprek daartoe aanleiding geeft. De keuringskosten zijn dan voor rekening van Reaal.
Tot medio oktober werd voor de Reaal AOV standaard een medische keuring verricht als de hoogte van het verzekerde bedrag, de verzekerde daguitkering, de leeftijd en/of het beroep van de aanvrager daartoe aanleiding gaf. Met het afschaffen van de keuringsgrenzen wil Reaal klanten sneller van dienst zijn. "Met één telefoontje en het controleren en beantwoorden van een e-mail is de klant nu klaar", aldus de verzekeraar.

Verdubbeling aantal werkgerelateerde zieken

Verdubbeling aantal werkgerelateerde zieken

keuzestress

Het aantal nieuwe meldingen van beroepsziekten, zoals burn-out en rugklachten, is in 2010 bijna verdubbeld ten opzichte van het jaar ervoor. Het aantal meldingen kwam uit op twintigduizend. Dat schat het Nederlands Centrum voor Beroepsziekten (NCvB) in een maandag gepubliceerd rapport.

Het merendeel van de klachten is van psychische aard. Het gaat dan om bijvoorbeeld overspannenheid of burn-out. Daarnaast zijn gehoorschade en aandoeningen van spieren en gewrichten veelgehoorde klachten. De meeste klachten ontstaan in de bouwsector.

Tot drie jaar geleden kwamen rond de zesduizend meldingen per jaar binnen. De stijging komt deels door een betere registratie. Het rapport van het NCvB is opgesteld in opdracht van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

Deze website is  SSL beveiligd 

©2025 Dreamview | Designed, Developed & Hosted by DreamView ICT & Internet Services

Hallo ondernemer! Vraag over AOV verzekering voor zelfstandig Professionals? Wilt u teruggbeld?

WhatsApp Chat & Terugbel Service
Close and go back to page