fbpx
Image
Image

PGGM draagt portefeuille schadeverzekeringen (AOV, WIA Aanvulling en WIA Aanvulling Extra) met terugwerkende kracht over

PGGM heeft de portefeuille schadeverzekeringen (AOV, WIA Aanvulling en WIA Aanvulling Extra) met terugwerkende kracht per 1 januari 2013 overgedragen aan Avéro Achmea. boei
Namens Avéro Achmea voert het Papendrechtse volmachtbedrijf Lukassen & Boer nu de volledige polisadministratie voor de circa 5.000 voormalig PGGM klanten.
De portefeuilleoverdracht is begin mei gepubliceerd in de Staatscourant. De administratieve overdracht werd deze maand afgerond. "PGGM Verzekeringen was op zoek naar een partij die de hele uitvoering van de regeling op zich kon nemen, van polisopmaak tot en met schade-uitkeringen.

Wij hebben ons in de afgelopen jaren toegelegd op het voeren van inkomensverzekeringen als gevolmachtigde van diverse verzekeraars, met de dienstverlening die daar bij hoort, zoals de re-integratie activiteiten en het doen van schade-uitkeringen", aldus Kees Boer, directeur Lukassen & Boer, in het Papendrechts Nieuwsblad.

Verplichte DVD een zegen voor consument


afmlogoConsumenten beschikken vanaf vandaag over een belangrijk hulpmiddel bij het kiezen van een financieel dienstverlener. Ze ontvangen voortaan het dienstverleningsdocument (DVD) van hun adviseur of bemiddelaar. Hij geeft daarin informatie over zijn dienstverlening, onafhankelijkheid en de kosten. Alle financiële dienstverleners werken met hetzelfde standaard document, wat consumenten in staat stelt een goede vergelijking te maken tussen verschillende adviseurs.


Wat is het dienstverleningsdocument?
Er zijn vier varianten van het dienstverleningsdocument, die zijn gebaseerd op belangrijkste financiële vragen van consumenten: de hypotheekvraag, opbouwen van vermogen (bijvoorbeeld banksparen of lijfrente), werkgeverspensioen en het afdekken van risico’s (bijvoorbeeld een overlijdensrisicoverzekering of arbeidsongeschiktheidsverzekering).

Het dienstverleningsdocument geeft in vier pagina’s informatie over de dienstverlening van adviseurs (zelfstandig of in dienst van een bank of verzekeraar) en bemiddelaars. Zo wordt duidelijk of iemand financieel advies geeft of alleen producten afsluit voor een consument. Het DVD laat zien hoeveel financiële producten een adviseur voor zijn klanten vergelijkt. Het geeft ook antwoord op de vraag of een adviseur alleen zijn eigen producten adviseert of ook die van andere banken of verzekeraars. Wat hij aan onderhoud doet als een product eenmaal is afgesloten, is ook in het DVD opgenomen.

TAF Ernstige Aandoeningen Ziekte en Ongeval Polis


TAF biedt aan :de Ernstige Ziekte en Ongeval Polis: een nieuwe (aanvullende) ziekte- en ongevalverzekering.

Het perfecte alternatief voor een dure arbeidsongeschiktheidsverzekering! Af te sluiten zonder gezondheidsverklaring of medische keuring. Deze bedragen zijn vrij besteedbaar en vrij van inkomstenbelasting. De ondernemer beschikt hiermee over een financiële buffer voor alle denkbare, bijkomende kosten, zodat u zich vooral op uw herstel kan concentreren. Bijvoorbeeld om noodzakelijke aanpassingen aan de woning of auto te kunnen verrichten. Of voor een alternatieve therapie. Om er tussenuit te gaan en tot rust te komen. Of voor praktische zaken als reiskosten, extra kosten voor kinderopvang of huishoudelijke hul­p. De Ernstige Aandoeningen Polis zorgt voor een uitkering bovenop een zorgverzekering of overige verzekeringen. Daarmee kunt u de extra financiële lasten opvangen die bij een langdurige ziekte kunnen ontstaan.

Kort: Wat is verzekerd bij de Ernstige Ziekte en Ongeval Polis?

  • een hartaanval, hersenbloeding of kanker krijgt en/of;
  • blijvend invalide wordt als gevolg van een ongeval en/of;
  • komt te overlijden als gevolg van een ongeval
  • De polis is modulair opgebouwd en biedt dekking tot € 25.000 bij kanker, een hartaanval of een hersenbloeding, tot € 400.000 bij blijvende invaliditeit door een ongeval en tot € 200.000 bij overlijden door een ongeval.De drie modules kunnen afzonderlijk van elkaar of in combinatie worden gesloten. 


Potentiële verzekerden hoeven geen medische keuring te ondergaan of gezondheidsverklaring in te vullen. Acceptatie vindt plaats op basis van het aanvraagformulier, waarin één gezondheidsvraag is opgenomen voor de dekking ernstige ziekte, namelijk: ‘Heeft u ooit geleden aan een van de gedekte ernstige ziektes? Wie deze vraag bevestigend moet beantwoorden, kan de dekking voor ernstige ziekte niet meeverzekeren.

De ongevalsdekkingen stoppen aan het einde van het jaar waarin de verzekerde 70 jaar is geworden. De ziektedekking stopt aan het einde van het jaar dat een verzekerde 65 of 67 jaar wordt, afhankelijk van het feit of de polis is ingegaan voor of na de 40e verjaardag.

Na ingang van de polis geldt een wachttijd van 90 dagen voordat aanspraak op deze verzekering kan worden gemaakt. Geen dekking voor een ernstige ziekte, die direct of indirect veroorzaakt is door een vooraf bestaande ernstige ziekte, behalve als de verzekering op het moment waarop de diagnose wordt vastgesteld al 2 jaar van kracht was.

Wat kost de ernstige Ernstige Aandoeningen Ziekte en Ongeval Polis?

De dekking geld tot 65 jarige leeftijd.
De premie, is afhankelijk van dekking en leeftijd.  Deze bedraagt  rond de € 25 per maand voor de maximale dekking voor een ernstige ziekte en circa € 10 per maand voor een dekking bij blijvende invaliditeit tot € 100.000. Combinaties zijn mogelijk en er is een extra korting van toepassing..

Doelgroep:
De TAF Ernstige ziekte en Ongeval Polis is er voor:

  • Kostwinners en hun partners die werk en zorg voor hun gezin anders moeten verdelen als één van beiden ziek wordt, invalide raakt of overlijdt.
  • Iedereen die zich niet kan of wil verzekeren met een volwaardige ORV of AOV vanwege de prijs of medische gesteldheid.
  • Iedereen die een aanvulling kan gebruiken op zijn ORV of AOV.

Deze website is  SSL beveiligd 

©2025 Dreamview | Designed, Developed & Hosted by DreamView ICT & Internet Services

Hallo ondernemer! Vraag over AOV verzekering voor zelfstandig Professionals? Wilt u teruggbeld?

WhatsApp Chat & Terugbel Service
Close and go back to page