fbpx
Image
Image

Wat kan er nu helemaal mis zijn met (provisie) transparantie?

Ook verzekeraars willen hoogte provisie zichtbaar.

Het Verbond onderschrijft het pleidooi van de AFM om actieve transparantie bij schadeverzekeringen in te voeren, zodat de hoogte van de provisiekosten voor alle klanten zichtbaar wordt. Dat is te lezen in de consultatiereactie van de organisatie van verzekeraars. "Anno 2017 is het niet houdbaar dat verzekeraars niet transparant zijn over de provisies die zij betalen aan adviseurs."

Het Verbond: "Wij zijn het dus met de AFM eens en vinden dat de klant bij schadeverzekeringen actief moet worden geïnformeerd over de hoogte van de provisie in euro’s. Dat zou voor zowel particuliere als zakelijke klanten moeten gelden. De indruk van het Verbond is dat de provisies voor het overgrote deel ook goed zijn uit te leggen aan klanten, omdat daar herkenbare dienstverlening tegenover staat. Het Verbond heeft dit al in 2013 uitgedragen. Bij de nadere uitwerking van actieve transparantie dient er aandacht te zijn voor implementatie-aspecten zoals de reikwijdte, de termijn (fasering van de invoering) en het gelijk speelveld. Het Verbond denkt met alle stakeholders graag mee over de vormgeving van actieve transparantie.

"Een provisieverbod op schadeverzekeringen ligt, zoals Verbondsvoorzitter David Knibbe in november 2016 al heeft gezegd, niet bij het Verbond op tafel."

Deze website is  SSL beveiligd 

©2024 Dreamview | Designed, Developed & Hosted by DreamView ICT & Internet Services

Hallo ondernemer! Vraag over AOV verzekering voor zelfstandig Professionals? Wilt u teruggbeld?

WhatsApp Chat & Terugbel Service
Close and go back to page