Blog AOV
- Arnoud Wennekus
Insify review: ordinaire durfkapitalist verkoopt uitsluitend eigen produkten
De gemiddelde ondernemer die op de zwaar gesponsorde google zoekmachine zoekt op "AOV ZZP" ziet ze steeds langskomen: verzekeraars die grote bedragen per dag uitgeven om bovenaan op Google te komen staan. Zo verzekert de verzekeraar zich ervan dat het product langskomt in de zoektocht en de beleving van de zelfstandig ondernemer die zoekt naar oplossingen voor het beschermen van zijn inkomen bij ziekte en arbeidsongeschiktheid op het internet. Vervolgens wordt je dagelijks bestookt met opeenvolgende verkoop mails.
Dat is hoe het is anno 2023. Waarvan akte.
Aangezien bijna iedere verzekeraar voor zelfs officieel als complex aangemerkte diensten als voor hypotheken en pensioenen maar ook voor het complexe product arbeidsongeschiktheid en ziekte de zelfstandige graag wil verleiden om zonder advies (lees: kosten in de ogen van de kleine zelfstandig ondernemer) rechtstreeks zijn product aan te schaffen (ofwel "execution only") maar om in ieder geval als naam in beeld te komen en te blijven met hun producten en diensten, lijkt het of er iedere dag nieuwe heilige gralen zijn die schreeuwen dat het anders beter sneller, goedkoper en het liefst rechtstreeks zonder dure adviseur kan.
Dat laatste is vooral in het belang van de verzekeraars, als hun producten of diensten om kwalitatieve (voorwaarden) en of premie technische redenen niet door de ballotage bij de AOV Specialisten komen, en dus niet door deze groep voorgelegd, geadviseerd of gepresenteerd worden, als zijnde een goede en betaalbare betrouwbare optie. Ja daar komt ie...
Insify heeft geen goede naam bij AOV Specialisten AOV-ZZP
Omdat vele AOV ZZP verzekering- en inkomensspecialisten namelijk niet in deze maatschappij durven vertrouwen probeert Insify ook op deze rechtstreeks "execution only" manier hun producten in grotere getalen aan de man te brengen.
Ik zou als Onafhankelijk AOV en Broodfonds Specialist met 18 jaar ervaring in deze markt met klem willen adviseren: Kosteloos maar zeer waardevol advies: Sluit nooit zonder goed advies /overleg met een professionele AOV specialist een dergelijk complex product. Juist in de Wet zo benoemd door Wetgever en gehandhaafd door toezichthouder (AFM).
Insify heeft inmiddels een eigen produkt, en verkoopt niet langer TAF-producten. Hierover zijn tientallen (Bijna allemaal 5 sterren recenties te vinden op hun platform). Echter, op andere platformen, vinden we ook recensies die voldoen aan de volgende gemene delers (i.v.m. privacy niet overgenomen).". "Hier zijn de veralgemeniseerde versies van Insify feedback/reviews review elders te vinden. Ook belangrijk: Deze reviews gaan, net zoals bij een andere agressieve verkopende partij, vaak over het mnakkelijk en snel afsluiten. En een enkele keer ook over makkelijk en heel snel afwijzen, hoewel een afwijzing ook heel lang kan duren overigens.
Meningen over Insify van ondernemers di eons bereikte samengevat
-
Een verzekeringsbedrijf met agressieve marketingpraktijken waardoor klanten veelvuldig en langdurige opvolgende e-mails ontvangen.
-
Insify staat bekend om goedkope premies, maar dit vertaalt zich in een beperkte dekking en vaak worden aanvragen ook direct afgewezen. Insify verklaart zelf echter geen prijsvechter te zijn. Adviseurs van de beroepsgroep RADI bevestigen dat ondanks de agressieve marketingstijl met uitingen vanaf € 59,- per maand, Insify zelden de scherpst aanbieder is, als je de gehele markt goed kent en op de juiste manier vergelijkt.
-
Ervaringen met Insify's klantenservice zijn teleurstellend. Communicatie kan traag en inefficiënt zijn, wat frustrerend is voor klanten.
-
Het bedrijf lijkt niet transparant te zijn met premie-informatie en vraagt om persoonsgegevens voordat ze die delen, wat sommige mensen afschrikt.
-
De communicatie en klantenservice van Insify worden als ondermaats beschouwd, wat de klanttevredenheid negatief beïnvloedt.
- Insify lijkt hun klanten onnodig te bestoken met e-mails en marketingberichten, wat als opdringerig wordt ervaren.
-
Het bedrijf heeft een imago dat misschien aantrekkelijk lijkt, maar in werkelijkheid niet perse voldoet aan de verwachtingen van klanten.
- Teleurgestelde relaties: Binnen 15 minuten verzekerd? Dat vernamen wij ook, maar ook dat een aanvraag binnen 5 minuten werd afgewezen. Daarna na aandringen langdurig extern Medische beoordelingstrajekt (duurde 11 weken) alsnog afgewezen.
Een uitgebreide review volgt, er bereiken ons via verschillende ondernemers berichten.