Image
Image

Nieuws AOV verzekeringen

Wibi versus AON: reactie verzekeraar

Wibi versus AON: reactie verzekeraar,Verzekeraar weigert Wibi te betalen

Wibi Soerjadi ligt in de clinch met arbeidsongeschiktheidsverzekeraar AON. De pianist zegt dat hij door ziekte niet kan spelen, maar de verzekeraar zegt dat er een "wachttijd" van een jaar is voor tot uitkering wordt overgegaan.

Soerjadi betaalt 12.500 euro premie per jaar. Hij zegt al een ton schade te hebben geleden door "twee blootliggende gehoorzenuwen", zo schrijft De Telegraaf

Vervormd

Door de kwaal hoort hij alles vervormd. Zijn manager: „Hij kan echt niet spelen. We zeggen het ene concert na het andere af. Er is een wachttijd van 52 weken en de verzekering betaalt pas als Wibi echt halfdood is. Dat stadium hopen we nooit te bereiken."

AON zegt in de krant dat Wibi de regels kende. "Hij had de keuze tussen wel of geen wachttijd van een jaar. Omdat het al zo'n dure verzekering is, heeft hij gekozen voor wel een wachttijd."

Redactie: Klinkt helaas als erg herkenbaar, behalve selectief gehoor ook selectief geheugen??!

Wibi's arbeidsongeschiktheidsverzekering

Wibi's arbeidsongeschiktheidsverzekering lijkt weggegooid geld




(Telegraaf door Wilma Nanninga)

020 >> Wibi kan het er eigenlijk niet bij hebben. Maar het gebeurt toch. Onze geliefde concertpianist betaalt een vermogen aan verzekeringspremie: 12.500 euro per jaar. Maar dat geld zorgt er niet voor dat hij verzekerd is, nu hij door twee blootliggende gehoorzenuwen niet kan werken.

Zijn manager: „We hebben alle spullen gisteren naar de advocaat gestuurd. Het is ongelooflijk dat de verzekering niet wil betalen. Er schijnt in de kleine lettertjes te staan dat er een wachttijd van een jaar is voor een eventuele uitkering. Wij dachten met een dochter van Lloyds, AON, goed te zitten. Maar niets is minder waar."

Wibi heeft nu al een schade van een ton. Door de kwaal aan zijn beide oren hoort hij alles vervormd. De manager: „Hij kan echt niet spelen, en hij wil zo graag. We zeggen het ene concert na het andere af. De artsen van intussen twee academische ziekenhuizen zijn erbij betrokken. Met medicamenten wordt alles op alles gezet. Maar er is nog geen verbetering. Wibi moet zich ontspannen. Elke keer dat hij speelt neemt de frustratie toe."

De zaak wordt nog tragischer doordat Wibi dacht financieel veilig te zijn met een arbeidsongeschiktheidpolis die hem in geval van ongeval of ziekte zou uitkeren. „Er is een wachttijd van 52 weken en de verzekering betaalt pas als Wibi echt halfdood is. Dat stadium hopen we nooit te bereiken."

De advocaat van de concertpianist, Oscar Hammerstein, bekijkt hoe de zaak het beste kan worden aangepakt. „Dit riekt naar malafide handelen. En een polis die niet deugt. Ik geef Wibi gelijk. Ons kantoor heeft nog nooit een rechtszaak voor Wibi verloren. Wij bekijken hoe we de zaak het beste kunnen aanpakken."

In Nederland is de arbeidsongeschiktheidspolis aan de concertpianist aangeraden door een tussenpersoon van AON. In hun commentaar zeggen zij dat Wibi wel heeft geweten waar hij zijn handtekening onder zette: „Hij had de keuze tussen wel of geen wachttijd van een jaar. Omdat het al zo'n dure verzekering is, heeft hij gekozen voor wel een wachttijd. Omdat hij het risico van een griepje of verkoudheid natuurlijk wel kan dragen. Dat hem nu iets anders treft, vinden wij ook tragisch. Maar wij gaan ervan uit dat iemand die zijn gezondheid verzekert, weet wat hij doet."

Redactie: Wibi mogen wij je onze diensten aanbieden!?


Moneyview onderzoekt en vergelijkt Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen voor zelfstandigen

Moneyview onderzoekt en vergelijkt Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen voor zelfstandigen

Bron: Persbericht Moneyview

A
llianz, Univé en Delta Lloyd bovenaan in ProductRating AO-Verzekeringen
Univé scoort op kwaliteit, Delta Lloyd op prijs, Allianz op allebei

In de Research Special Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen heeft MoneyView haar ProductRating toegepast op de in de markt te verkrijgen Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen voor zelfstandigen.Univé krijgt vijf sterren voor de kwaliteit van haar product, Delta Lloyd voor de prijsstelling. Allianz
Inkomensverzekeringen scoort met twee producten vijf sterren op kwaliteit én met twee andere producten op de prijsstelling. Zodoende heeft Allianz vier producten in het assortiment met een 5-sterren ProductRating. Opvallend is overigens wel dat er niet één product is dat zowel op prijs als op
kwaliteit een ‘5-sterren'-beoordeling verdiende.

De MoneyView ProductRating
In de ProductRating ‘Kwaliteit' komt de beoordeling tot uitdrukking van meer dan 60 productkenmerken (zie bijlage) op het gebied van dekkingen en voorwaarden. In de ProductRating Prijs komt tot uitdrukking welke producten de laagste prijsstelling hebben, gebaseerd op door
MoneyView uitgevoerde premieberekeningen op basis van meer dan 10.000 fictieve klantprofielen.

De ProductRating leverde het volgende beeld op:

Op basis van Kwaliteit:
Allianz Inkomensverzekeringen AOV 
Allianz Inkomensverzekeringen Interval AOV 
Univé Risicoverminderaar 5 sterren 

Op basis van Prijs:
Allianz Inkomensverzekeringen AOV Absoluut 
Allianz Inkomensverzekeringen AOV Essentie 
Delta Lloyd AOV Uitgebreid 

MoneyView is het onafhankelijke onderzoeks- en benchmarkinstituut voor financiële dienstverleners. MoneyView volgt op dagelijkse basis de productontwikkelingen op het gebied van levensverzekeringen, pensioenen, hypotheken, schadeverzekeringen, beleggingsproducten en bancaire producten. De Research Special is bij Moneyview verkrijgbaar tegen een vergoeding van EUR 1.645,- (excl. BTW).

Redactie: Uiteraard hebben wij kennis genomen van dit rapport en is onze expertise tot uw beschikking

Arbeidsongeschiktheidsverzekering Soerjadi keert nog ff niet uit

Arbeidsongeschiktheidsverzekering Soerjadi keert nog ff niet uit Advocaat Hammerstein wil onverzekerde Soerjadi helpen


Telegraaf [16 april 2009]

Advocaat Oscar Hammerstein onderzoekt de mogelijkheden om de verzekeraar van concertpianist Wibi Soerjadi aan te spreken nu blijkt dat de arbeidsongeschiktheidsverzekering van de uitgeschakelde Soerjadi niet uitkeert.

Hierin staat dat Soerjadi jaarlijks € 12.500 euro aan verzekeringspremie betaalt, maar dat de verzekering niet wil uitkeren nu Soerjadi niet kan werken vanwege gehoorproblemen. De overeenkomst is aangegaan tegen een premie gebaseerd op een dekking met een wachttijd van een jaar arbeidsongeschiktheid.

Hammerstein kan niet zeggen hoeveel tijd hij nodig denkt te hebben voor het onderzoek en dat hij daadwerkelijk Soerjadi hiermee kan helpen. Soerjadi kampt al sinds eind maart met aangetaste gehoorzenuwen aan beide oren, waardoor hij niet kan optreden.

Redactie: Vervelend, maar hopelijk heeft de pianist wel goed de lengte van de wachttijd doorgesproken met zijn adviseur !??

Complex en moeilijk product: leve de adviseur

De zoektocht , lang leve de arbeidsongeschiktheidsverzekeringsadviseur

De zoektocht naar een geschikte en passende arbeidsongeschiktheidsverzekering op maat lijkt tegenwoordig eenvoudig en snel .Op het internet krijgt u op basis van slechts een paar gegevens binnen luttele seconden al de "verzekeringsoplossing" op uw scherm.

Niet geremd door enige kennis van zaken krijgt u een offerte waarbij zoveel mogelijk zaken gemakshalve worden weggelaten. De offerte is kort en summier, de voorwaarden, ofwel de kleine lettertjes, beslaan echter vele pagina's meer. Helaas, op deze manier wordt aan een aantal essentiele zaken en keuzes, en aan uw wensen en zekerheden voorbij gegaan.

Persoonlijk advies noodzaak
Een Arbeidsongeschiktheidsverzekering is namelijk een complex en adviesgevoelig product, net als beleggingen en hypotheken.Een ervaren adviseur kunt u goed gebruiken, ook als u hoog opgeleid bent. U overziet nu eenmaal niet de ondoorzichtige verzekeringsmarkt, die wij slechts hebben leren kennen gedurende een periode van 20 jaar, in enkele weken overzien, om zo met overzicht de juiste keuze te maken. U koopt ook geen half bruin bij de bakker, maar investeert in een verzekeringsoplossing die u maandelijks enkele honderen euro's kost.

Onze missie
Wij beschouwen de zoektocht naar de juiste keuze en het vergelijk van alle aanbieders op premie en voorwaarden als onze missie.Helderheid te brengen in de vele aanbiedingen, voorwaarden en varianten. Bovendien hebben wij nog veel belangrijkere ervaringen te delen met u :
Onze kennis en ervaringen met de vele verschillende verzekeraars op gebieden als snelheid van uitkeren, kwaliteit en snelheid van behandeling van claims, mogelijkheden van beroep, etc.etc..., tesamen met het bespreken van uw specifieke wensen, resulteert in meerwaarde voor u.

Onze experts
Onze experts zijn na uw wensen en belangrijke gegevens te hebben genoteerd, per rapport gemiddeld 2 uur bezig met het advies, vergelijk van voorwaarden en premies, en het maken van het rapport. Daarna worden er nog zonodig diverse offertes opgevraagd, en is er nog de volledige begeleiding en behandeling. U begrijpt dat een dergelijk intensief advies veel meer is dan enkele gegevens achterlaten op een website. Begrijpelijk dat dit ook een investering van uw kant met zich meebrengt. Een die echter zichzelf dubbel en dwars terugverdient!

Kortom:U ziet het nut in van een deskundig en persoonlijk advies waarbij uw persoonlijke situatie,omstandigheden en wensen, een belangrijke rol spelen. U begrijpt dat ervaren adviseurs uw wensen kunnen vertalen in verzekeringsoplossingen. Dat wij daarna op basis van uw wensen de verschillende maatschappijnen die in Nederland die deze oplossingen aan kunnen bieden vergelijken op premie en voorwaarden.U begrijpt ook dat deze werkwijze u veel werk uit handen neemt en u veel ergernis en veel tijd, geld en moeite zal besparen.

Wilt u ook gebruik maken van ons aanbod, belt of mailt u ons dan even?!

Deze website is  SSL beveiligd 

©2019 Dreamview | Designed, Developed & Hosted by DreamView ICT & Internet Services