fbpx
Image
Image

Nederlanders geschokt door hoogte vergoeding vergelijkers

Ditzo liet dit onderzoek door Blauw Research uitvoeren omdat het meer inzicht wilde in wat Nederland vindt van vergelijkers. "Er wordt namelijk nooit aan consumenten naar hun mening over vergelijkers gevraagd. Om daar achter te komen, hebben we een onafhankelijk onderzoek laten doen," aldus Bob Stehmann, directeur van verzekeraar Ditzo.

Slechts één op de acht Nederlanders vindt dat vergelijkingssites transparant zijn over de manier waarop zij geld verdienen. Ook geeft bijna de helft van Nederland (47 procent) aan niet te weten dat vergelijkers in handen zijn van verzekeraars of andere commerciële partijen. Eenzelfde deel van de Nederlanders (45 procent) weet niet dat ze een vergoeding ontvangen voor iedere verzekering die zij afsluiten.

Meer dan de helft van de Nederlanders (en bijna driekwart van de jongeren tussen 18 en 30) vindt het belangrijk de mogelijkheid te hebben verzekeringen online met elkaar te kunnen vergelijken. Waar meer dan de helft van Nederland het gevoel heeft dat vergelijkers handelen in het belang van de consument, schrikken de respondenten bij bekendmaking van de beloning: sommigen vragen tot 200 euro per afgesloten autoverzekering, terwijl de verzekerde gemiddeld 400 euro kwijt is aan de jaarpremie. Stehmann: "Wij begrijpen dat mensen vergelijkers gebruiken en dat vergelijkers een vergoeding vragen, maar het onderzoek toont ons onder andere dat de consument vraagtekens zet bij de hoogte hiervan, aangezien er niet echt advies wordt geboden zoals verzekeringsadviseurs dat bieden.

Daarom willen we als Ditzo consumenten bewuster maken van de mogelijkheden en de rol die ze zelf spelen bij het vergelijken. De enige echte onafhankelijke vergelijker is immers de consument zelf."

Opmerkelijk is dat de AFM onlangs onderzoek deed naar de vijf grote vergelijkers en redelijk positief was over hun kwaliteit en transparantie.

Redactie: www.aov-zzp.nl :Het zijn niet de vergelijkingssites die deze bedragen vragen maar de aanbieders die deze bedragen kennelijk heel graag betalen. Om zo de omzet binnen te halen.

DITZO heeft hier haar eigen agenda en komt daarom met een persbericht c.q. "onderzoek" naar buiten. Wellicht wil ze gewoon besparen op haar affiliate vergoedingen en komt daarom met dit "onderzoek".Misschien moeten we ook eens onderzoeken wat de consument vindt van een DITZO marketingbudget van miljoenen euro's. Als we dat omrekenen naar een vergoeding per polis...

Zonder deze marketinguitgaven krijgen ze geen aantallen polis aan de man gebracht. Wij zijn heel heel benieuwd hoe lang dit ASR label nog blijft bestaan.

Deze website is  SSL beveiligd 

©2024 Dreamview | Designed, Developed & Hosted by DreamView ICT & Internet Services

Hallo ondernemer! Vraag over AOV verzekering voor zelfstandig Professionals? Wilt u teruggbeld?

WhatsApp Chat & Terugbel Service
Close and go back to page